بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو چیست و چرا SEO مهم است؟

بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو چیست و چرا SEO مهم است؟

در واقع Seo را می­توان مجموعه ای از روش ها و تکنیک هایی دانست که باعث می شود وب سایت شما در رکوردهای ابتدایی یا رتبه های بالا درصفحه نتایج موتورهای جستجو (SERPs) قرار بگیرد.

Seo (Search Engine Optimization)، به فارسی بهینه سازی برای موتور های جستجو می باشد.

در واقع Seo را می­توان مجموعه ای از روش ها و تکنیک هایی دانست که باعث می شود وب سایت شما در رکوردهای ابتدایی یا رتبه های بالا درصفحه نتایج موتورهای جستجو (SERPs) قرار بگیرد.

نمایش وب سایت شما در رتبه های بالا و به نوعی در صفحه اول نتایج باعث افزایش ترافیک ورودی به وبسایت و طبع آن بالارفتن آمار و فروش محصولات شما خواهد شد.

چرا سئو مهم است؟!

در هر لحظه میلیون­ها کاربر در سرتاسر جهان از موتورهای جستجو برای حل مشکلات، پیدا کردن سوالات، محصولات و مواد مورد نیاز خود استفاده می کنند. در این شرایط سئو بودن سایت باعث بالا آمدن و نمایش در رتبه های اول جستجو های صورت گرفته خواهد شد که از این طریق می تواند باعث شود تا روزانه هزاران کاربر را از طریق موتورهای جستجو از سایت شما بازدید و محصولات شما را مشاهده و خرید نمایند.

طبق نظرکارشناسان 5 نتیجه اول موتور جستجوی محبوب گوگل، بیش از 67 درصد کلیک ها را به خود اختصاص می دهند به همین دلیل اگر سایت شما در نتایج اولیه جستجو باشد می توانید این امید را داشته باشید که بزودی سایت شما پیشرفت های زیادی خواهد کرد و بازدیدکنندگان زیادی خواهد داشت.

نتایج موتور های جستجو در هر لحظه توسط عوامل رتبه بندی (Seo Ranking Factors) مرتب سازی و نمایش داده می شوند که این گزینه ها در موتور جستجوی گوگل بیش از 200 ایتم می باشد، بنابراین اگر وبسایت شما از لحاظ سئو استاندارد باشد در رتبه های اول و حتی صفحه اول گوگل نمایش داده خواهد شد.

عوامل متعددی از جمله، حجم صفحات و سرعت نمایش وبسایت، تعداد درخواست های ارسالی از طریق مرورگر به سرور برای نمایش سایت، عدم وجود خطا در کدهای Html و Css، وجود تگ­های هد، واکنشگرا بودن پوسته ی سایت، وجود عنوان برای تصاویر و لینک ها، لینک های داخلی و خارجی و... درسئو بودن سایت نقش بسزایی ایفا می کنند.

به طور خلاصه، عدم سئو بودن سایت باعث کاهش ترافیک ورودی از موتور های جستجو و سئو بودن سایت باعث افزایش ورودی کاربران از طریق موتورهای جستجو و به دنبال آن فروش بیشتر محصولات سایت یا شرکت شما می باشد.

در ادامه چند آدرس چند وبسایت برای بررسی سئوی وبسایت را آورده ام. که انشاالله در مطالب بعدی در مورد این وبسایت و ابزارها بصورت مفصل خواهم نوشت:


ارسال نظر

برای اطلاع از پاسخ به نظر شما می توانید ایمیل یا شماره موبایل خود را وارد نمایید. *

ایمیل و شماره موبایل شما کاملا مخفی خواهد ماند و در سایت نمایش داده نخواهد شد. *

اگر نظری برای این مطلب ارسال شد از طریق ایمیل مرا اطلاع بده!
لسیت نظرات
هنوز برای این مطلب نظری ارسال نشده است!