چطور می توانم یک توسعه دهنده لاراول شوم؟

چطور می توانم یک توسعه دهنده لاراول شوم؟

این فریم وورک متن باز و بر اساس الگوی MVC (مدل - ویو- کنترل) می باشد و با زبان php نوشته شده است و در طول چند سال توانسته خود را به بالاترین و محبوب ترین فریم وورک php برساند به طوری که کمتر شرکت یا حتی فردی را می توان پیدا کرد که نام این فریم وورک را نشنیده باشد! 

همانطور که می دانیم روزانه فریم وورک ها و زبان های بسیاری ایجاد و توسعه داده می شوند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد. در این میان یکی از فریم وورک های تحت وب که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است، فریم وورک محبوب لاراول هست. این فریم وورک متن باز و بر اساس الگوی MVC (مدل - ویو- کنترل) می باشد و با زبان php نوشته شده است و در طول چند سال توانسته خود را به بالاترین و محبوب ترین فریم وورک php برساند به طوری که کمتر شرکت یا حتی فردی را می توان پیدا کرد که نام این فریم وورک را نشنیده باشد! 

 

اگر قصد دارید یک توسعه دهنده ی لاراول باشید با ما همراه باشد.

 

۱- شناخت اساسی php: 

همانطور که می دانیم لاراول یک فریم وورک زبان php می باشد. از این رو لازم است شما به خوبی با زبان php آشنایی داشته باشید. هرچند لاراول برا اساس الگوی mvc  ایجاد شده است اما ساختار آن بر اساس پی اچ پی می باشد و شما باید برای ایجاد راه حل های مناسب با این زبان برنامه نویسی به خوبی آشنا باشد. 

۲- شناخت و آشنایی با MVC:

الگوی mvc  برای ایجاد نرم افزار های قابل توسعه تر و جدا کردن بخش های مختلف سیستم ایجاد شده است. آشنایی شما با این الگوی نیز یکی از عوامل مهم در یک توسعه دهنده خوب بودن در لاراول می باشد. همانطور که می دانیم در الگوی مدل ویو کنترل، مدل کار ارتباط با پایگاه داده، کنترل (یا می تواند سرویس باشد) کار با درخواست های کاربر و ارتباط با مدل برای دریافت اطلاعات از مدل  و ویو نیز کار نمایش را بر عهده خواهد داشت.

۳- آشنا بودن با مفاهیم برنامه نویسی شی گرا (OOP):

بدون شک می دانیم که فریم وورک ها معمولا بصورت شی گرا نوشته شده اند، و لاراول نیز که یک فریم وورک می باشد در این دسته قرار می گیرد و با استفاده از OOP نوشته شده است. به همین دلیل باید با مفاهیم شی گرایی همچون اشیاء، خواص، متد ها، وابستگی ها، مفاهیم مربوط به وراثت و... آشنایی داشته باشد. آشنا بودن با این مفاهیم شما را در نوشتن کد بهتر یاری خواهد کرد.

۴- آشنا بودن با Composer:

آشنا بودن با composer یکی از موارد مهم برای کار با لاراول می باشد. شما با استفاده از این ابزار میتوانید کتابخانه های متعدد را در پروژه خود وارد و استفاده نمایید.

 

۵- آشنایی با Eloquent:

آشنا بودن با Eloquent ها نیز یکی از دیگر موارد مهم می باشد که شما را در نوشتن کد تمیز تر و بهتر یاری می کند. Eloquent در مدل های لاراول برای ایجاد query های ساده تر و ارتباط و دریافت اطلاعات از دیتابیس و بانک اطلاعاتی استفاده می شود و فرانید نوشتن کد را بسیار ساده خواهد کرد. با استفاده از  Eloquent دیگر نیاز به نوشتن query های پیچیده نخواهیم داشت. 

 

۶- آشنا بودن با TDD یا تست کد در لاراول:

برای ایجاد یک اپلیکیشن بدون خطا لاراول است که با تست کد آشنایی داشته باشید تا بتوانید با استفاده از خط فرمان کدها و توابع نوشته شده را تست و از صحت اجرای آن اطمینان حاصل نمایید.

 

۷- یادگیری خود را متوقف نکنید!

بدون شک در هر زمینه ای یادگیری و افزایش دانسته ها یکی از موارد مهم می باشد. و زمینه برنامه نویسی که بصورت روزانه در حال گسترش و جلو رفتن می باشد نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و شما باید با استفاده از منابع معتبر و مفید به دانسته های خود در زمینه لاراول و  php و بطور کلی در مورد برنامه نویسی بیفزاید و بصورت خلاصه دست از یادگیری بر ندارید!

برای این کار می توانید از منابع آنلاینی که در اینترنت موجود می باشد همانند وب سایت ها، ویدیو ها و مقالات آنلاین استفاده نمایید.

 

۸- از کمک گرفتن نهرساید!

این رو فراموش نکنید که همه برنامه نویس ها روزی کهشروع به برنامه نویسی کردند در جایی بودن که شما هستید، و این رو هم بدونید که خیلی از برنامه نویس ها از اینکه دانسته های خودشون رو در اختیار دیگر افراد قرار بدن خیلی خوشحال می شن. پس اگر در جایی نیاز به کمک داشتید می توانید از دوستان برنامه نویس یا انجمن های بزرگ لاراول کمک بگیرید و مشکلات خودتون رو حل کنید.

 

۹- تمرین و کد نویسی:

تمرین و تلاش یکی از عوامل مهم  پیشرفت در هر زمینه ای می باشد و برنامه نویسی هم از این قاعده جدا نیست. اگر در ابتدای راه هستید و می خواهید یک برنامه نویس خوب شوید پس باید کد بزنید! ده یا صد یا هزار مقاله خواندن و  ویدیو های زیاد دیدن دلیل بر برنامه نویس شدن نیست! شما باید ویرایشگر خودتون رو باز کنید و شروع کنید به کد نوشتن! پس حتما بعد از خوندن این مقاله اگر در ابتدای راه هستید، ویرایشگر سیستم خودتون رو باز کنید و کم کم شروع کنید به کد نوشتن و تمرین :)

 

 

امیدوارم تونسته باشم کمی راه رو برای شما هموار تر کرده باشم. باز هم سعی خواهم کرد مطالب و مقالاتی پیرامون لاراول و برنامه نویسی برای شما دوستان عزیز بنویسم. امیدارم مورد پسند واقع بشه.

اگر سوالی دارید یا از این مقاله خوشتون اومد از طریق نظرات، نظر خودتون رو برای ما ارسال کنید:)


ارسال نظر

برای اطلاع از پاسخ به نظر شما می توانید ایمیل یا شماره موبایل خود را وارد نمایید. *

ایمیل و شماره موبایل شما کاملا مخفی خواهد ماند و در سایت نمایش داده نخواهد شد. *

اگر نظری برای این مطلب ارسال شد از طریق ایمیل مرا اطلاع بده!
لسیت نظرات
هنوز برای این مطلب نظری ارسال نشده است!