معرفی 5 فریم وورک برتر Golang

معرفی 5 فریم وورک برتر Golang

در این مقاله با 5 فریم وورک پرطرفدار گولنگ آشنا شدیم البته به این معنی نیست که ما حتما باید از این فریم وورک ها استفاده کنیم. همه چیز بسته به شما، پروژه شما و زمان و سطح دانش شما دارد و تصمیم نهایی را باید شما بگیرید.

همانطور که میدانید فریم وورک ها چارچوب هایی هستند که یک یا گروهی از توسعه دهنده گان و برنامه نویس ها آن را ایجاد و به اشتراک گذاشته اند تا زمان و عملیات ساخت یک نرم افزار را تسریع و ساده تر کنند.

برخی از محبوب ترین فریم وورک های وب را میتوان به Laravel در php و Ruby on Rails برای پایتون می توان نام برد. به همین صورت در زبان برنامه نویسی گولنگ نیز فریم وورک های ایجاد شده است.

در این پست ما به معرفی ۵ فریم وورک پرطرفدار در زبان گولنگ که در گیت هاب بیشترین ستاره را دارند خواهیم پرداخت. تا انتهای مطلب همراه ما باشید:

 

1. Gin-Gonic

gin یک فریم وورک برای ساخت برنامه های وب می باشد که سریع و دارای تمام ویژگی های مورد نیاز برای توسعه یک برنامه وب میباشد و به راحتی می توانید CRUD را در آن پیاده سازی کنید. آدرس سایت فریم وورک https://gin-gonic.com/ می باشد. gin تحت لایسنس MIT می باشد و زمان نگارش این مقاله 63هزار ستاره در گیت هاب خود دارد.

2. BeeGo

BeeGo یکی دیگر از محبوب ترین فریم وورک های گولنگ می باشد که توسط چینی ها توسعه یافته است. این فریم وورک در زمان نگارش مقاله 29 هزار ستاره در گیت هاب خود دارد و البته  تحت لایسنس Apache- 2.0 ارایه میشود. همچنین وبسایت BeeGo از اینجا در دسترس می باشد.

 

3.Echo

Echo یکی دیگر از فرم وورک های پرطرفدار گولنگ می باشد که اگر قصد ایجاد یک نرم افزار تحت وب میکروسرویس دارید بدون شک این فرم وورک می تواند کمک کار شما باشد! همچنین اگر می خواهید TLS خودکار، HTTP/2 داشته باشید و از الگوی طراحی RESTful API استفاده می کنید، این فرم وورک برای شما مناسب می باشد. Echo در زمان نگارش این مقاله 24 هزار ستاره در گیت هاب خود دارد. این فرم وورک تحت لایسنس MIT ارایه می شود و از وبسایت آن از اینجا قابل دسترسی می باشد

 

آموزش دریافت اطلاعات باتری در برنامه نویسی اندروید

آموزش دریافت اطلاعات باتری در برنامه نویسی اندروید

در این آموزش قصد داریم با استفاده از Api باتری در اندروید صفحه ای ساخته و اطلاعاتی همچون وضعیت شارژ، سلامت، دما، تکنولوژِ و... باتری موبایل را  دریافت و نمایش دهیم

 

4. Iris


Iris یک چارچوب جالب می باشد که برقابلیت well-designed, cross-platform تمرکز دارد. یک برنامه وب مبتنی بر Iris را می توان به عنوان Serverless نیز مستقر کرد - این برنامه روی AWS و Netlify اجرا می شود. به گفته وبسایت Iris اگر شما از برنامه نویسان نود جی اس هستید و تازه به گولنگ آمده اید می توانید Iris را معادل expressjs در نظر بگیرید.

وبسایت رسمی Iris  از اینجا در دسترس میباشد. این فریم وورک تحت لایسنس BSD-3-Clause ارایه می شود و زمان نگارش این مقاله 23 هزار ستاره در گیت هاب خود دارد.

 

5- GO-zero

طبق توضیح اولیه وبسایت این فریم وروک، go-zero یک چارچوب وب و rpc با بسیاری از بهترین شیوه های مهندسی داخلی است. Go-zero دارای یک ابزار  goctl cli می باشد که میتواند توسط خط فرمان برای شما کد تولید کند. این ابزار همچنین می تواند iOS، Android، Kotlin، Dart، TypeScript و JavaScript را با یک کلیک تولید کند.

این فریم وورک از اینجا در دسترس می باشد. در زمان نگارش این مقاله این فریم وورک 21 ستاره دارد و همچنین تحت لایسنس MIT ارایه می شود.

 

 

در این مقاله با 5 فریم وورک پرطرفدار گولنگ آشنا شدیم البته به این معنی نیست که ما حتما باید از این فریم وورک ها استفاده کنیم. همه چیز بسته به شما، پروژه شما و زمان و سطح دانش شما دارد و تصمیم نهایی را باید شما بگیرید.

البته باید بدانیم توسعه با فریم وورک برخی پارامتر ها مثل سرعت توسعه، امنیت، و... را برای ما افزایش می دهد که البته این نیز باید با بررسی دقیق انجام و انتخاب شود.

فریم وورک های دیگری همچون Cobra, Wails, go-micro ,...  نیز وجود دارد که شما می توانید آنها را نیز بررسی کنید.

 


دسته بندی ها:

گولنگ

ارسال نظر

برای اطلاع از پاسخ به نظر شما می توانید ایمیل یا شماره موبایل خود را وارد نمایید. *

ایمیل و شماره موبایل شما کاملا مخفی خواهد ماند و در سایت نمایش داده نخواهد شد. *

اگر نظری برای این مطلب ارسال شد از طریق ایمیل مرا اطلاع بده!
لسیت نظرات
هنوز برای این مطلب نظری ارسال نشده است!