در مورد HTTP Request بیشتر بدانید

در مورد HTTP Request بیشتر بدانید

در این مقاله ابتدا با مفهوم HTTP Request آشنا می شویم و سپس به این موضوع می پردازیم که چگونه می توان HTTP Request را کاهش داد و چرا یک توسعه دهنده ی وب باید در مورد HTTP Request اطلاعات کافی داشته باشد؟

HTTP Request چیست؟

در این مقاله ابتدا با مفهوم HTTP Request آشنا می شویم و سپس به این موضوع می پردازیم که چگونه می توان HTTP Request  را کاهش داد و چرا یک توسعه دهنده ی وب باید در مورد HTTP Request  اطلاعات کافی داشته باشد؟
زمانی که یک کاربر سایت شما را مشاهده می کند، به طور معمول عملیات زیر اتفاق می افتد:
مرورگر (کروم، فایر فاکس و ...) درخواست های وب سرور را برای صفحه ی از وب که کاربر آن را مشاهده می کند، میزبانی می کند.  این درخواست ها که سرور آن را ارسال می کند حاوی محتواهایی از سایت هستند. و این فایل ها شامل متن، تصویر و یا محتوای چندرسانه ای هستند که در خروجی صفحه ی سایت مشاهده میشوند. زمانی که سرور شما HTTP request  را از یک مرورگر دریافت می کند، به آن درخواست پاسخ می دهد و فایل ها را به مرورگر کاربر تحویل می دهد، و در آخر مرورگر صفحه ی وب را تفسیر و یا به اصطلاح (render) میکند. 
در واقع مرورگر  HTTP request را برای هر فایلی از وب سایت شما جداسازی می کند. اگر وب سایت شما تعداد زیادی فایل نداشته باشد، زمان طولانی برای درخواست و دانلود بر روی محتوای روی سایت طول نخواهد کشید.
به این درخواست ها HTTP request می گویند. HTTP مخفف Hypertext Transfer Protocol است.

 

اکنون ممکن است این سوال برای شما هم پیش بیاید که HTTP request چگونه بر روی تجربه ی کاربری تاثیر می گذارد؟

به زبان ساده تر می توان گفت که تعداد بیشتر HTTP request باعث میشود که زمان بیشتری برای لود شدن صفحه مصرف شود و لود شدن صفحات سایت شما به کندی انجام شود. هر چه زمان لود یک صفحه زیاد باشد، باعث اذیت شدن کاربر و هم چنین آسیب زدن به تجربه ی کاربری میشود و در نتیجه تاثیر مستقیم در افزایش نرخ پرش و کم شدن زمان ماندگاری کاربر در سایت شما خواهد داشت. مخصوصا کاربرانی که از طریق موبایل سایت شما را بازدید می کنند، با افزایش تعداد درخواست های http کندی بسیار زیادی را مشاهده می کنند و این موضوع باعث می شود که قبل از لود شدن صفحه از سایت شما خارج شوند.

 

 

چگونه می توان HTTP request یک وب سایت را کاهش داد؟

1. بررسی این مورد که چه تعداد HTTP request در حال حاضر باعث ایجاد سایت شما می شود؟

که این امر با استفاده از Google Chrome's Network panel برای هر شخصی که بخواهد تعداد HTTP request را بررسی کند، آسان شده است. و دانستن این که ببینید چه چیزی باعث افزایش زمان برای لود شدن سایت می شود، بسیار جالب است. در واقع با استفاده از این ویژگی شما می توانید همه ی فایل هایی که مرورگر، برای دانلود یک صفحه درخواست و انتقال داده بود را نشان می دهد.

2. تصاویر غیر ضروری را پاک کنید

اگر چه تصاویر نقش اصلی برای دیده شدن یک صفحه ی سایت دارند اما اگر تصاویری در صفحه ی سایتتان دارید که کمکی به ارزش و اعتبار آن صفحه نمی کند مخصوصا تصاویری که بسیار بزرگ هستند بهتر است که حذف کنید. چرا که باعث افزایش زمان لود صفحه ی سایتتان می شود.

3. کاهش سایز فایل های تصاویر باقی مانده در سایت

برای تصاویری که در سایتتان باقی ماندند، بالاترین کیفیت و حجم فایل فشرده ی آن ها را قرار دهید. که این امر منجر به کاهش HTTP request و در نهایت کاهش زمان لود سایت می شود.

 

4. بررسی بخش های دیگری از صفحه سایتتان برای کمک به زمان لود صفحه

فشرده سازی تصاویر و حذف تصاویر بی کیفیت و با حجم بسیار بالا اولین قدم برای کاهش HTTP requests و زمان لود سایت است. اما ممکن است عواملی دیگری چون ویدئو و ... باعث افزایش لود صفحه بشوند و در این زمان است که شما باید تصمیم بگیرید که آیا ارزش دارد سرعت لود شما کاهش یافته ولی ویدئو و یا ... در سایت شما هم چنان وجود داشته باشد یا خیر؟

5. درست کردن کدهای جاوا اسکریپت ناهمگام

اگر در صفحه ی سایتتان کدهای جاوا اسکریپتی وجود دارد که ناهمگام و ضروری نیستند و بهتر است که به یک توسعه دهنده وب سایت کدها را نشان دهید و یا آنها را حذف کنید. بدلیل اینکه وقتی یک کاربر صفحه ای از سایت شما را مشاهده می کند، مرورگر از بالای صفحه تا پایین، صفحه سایت را لود می کند و اگر کدهای جاوا اسکریپت به صورت نادرست و ناهمگام در سایت وجود داشته باشند، مرورگر تا زمانی که کدهای جاوااسکریپت لود نشوند، لود شدن بقیه ی قسمت های صفحه ی سایت را متوقف می کند. که این امر باعث می شود از نظر تجربه ی کاربری سایت شما مناسب نباشد و کاربر از سایت شما به سرعت خارج شود.

6. ترکیب کردن کدهای CSS

هر فایل CSS که برای سایتتان استفاده می کنید به تعداد HTTP requests سایت شما اضافه می شود، در نتیجه همین امر باعث افزایش زمان لود سایت شما می شود. برای جلوگیری از افزایش زمان لود سایتتان لازم است که فایل های css را باهم ترکیب کرده.

پس نتیجه می گیریم که حتما برای افزایش سرعت و کاهش زمان لود سایتمان، به عنوان یک توسعه دهنده وب حتما نکات مربوط به کاهش HTTP request  رابدانیم و یا از کسانی که در این امر تخصص دارند راهنمایی بگیریم. در نظر داشته باشید که کاهش درخواست های http تاثیر مستقیم در بهبود سرعت سایت و امتیاز مربوط به GTMetrix سایت شما خواهد داشت 

منبع


برچسب ها:

HTTP-Request

ارسال نظر

برای اطلاع از پاسخ به نظر شما می توانید ایمیل یا شماره موبایل خود را وارد نمایید. *

ایمیل و شماره موبایل شما کاملا مخفی خواهد ماند و در سایت نمایش داده نخواهد شد. *

اگر نظری برای این مطلب ارسال شد از طریق ایمیل مرا اطلاع بده!
لسیت نظرات
هنوز برای این مطلب نظری ارسال نشده است!